Egyéni szájhigiénétől és egyéb befolyásoló tényezőktől függően változó mennyiségű fogkő képződhet a fogak felszínén, amivel sajnos kevesen foglalkoznak, pedig egy sor probléma forrása a szájban és azon kívül is! A fogkő nem más, mint megkövesedett baktériumtelep, amely olyan erősen tapad a fogak felszínére, hogy az illető hagyományos szájhigiénés eszközökkel ([elektromos]fogkefe, fogkrém, fogselyem, szájzuhany, szájvíz, stb.) nem képes eltávolítani, így az egy folyamatos gyulladást tart fenn a fogak környezetében, a fogágyban: az ínyben és a csontban egyaránt. A fogágybetegség a fogelvesztés második leggyakoribb oka, amely kezdetben ínygyulladással (érzékeny, duzzadt, vöröses-lilás, vérző) kezdődik, majd a fogakat rögzítő elemek is pusztulásnak indulnak, amely folyamat már visszafordíthatatlan, és hosszútávon az – egyébként lehet, hogy teljesen egészséges, szuvasodásmentes – fogak elvesztéséhez vezet. A fogágybetegség lehet a felelős a kellemetlen szájszagért, a sárgás-barnásra elszíneződött fogkő pedig esztétikailag is igen kedvezőtlen. A legfőbb probléma – és tudományosan többszörösen igazolt tény – azonban, hogy a fogkő sokszorosára növeli az szív- és érrendszeri betegségek kockázatát, várandós anyák esetében pedig közvetlen negatív kihatással van a születendő gyermek egészségi állapotára.

Ultrahang segítségével fájdalommentesen maradéktalanul eltávolítjuk a fogkő-telepeket, illetve a különféle élelmiszerek (kávé, tea, vörösbor, stb.) és a dohányzás okozta elszíneződéseket. A kezelés magában foglalja a megtisztított fogfelszínek speciális, fluoridos pasztával történő polírozását, illetve fogmosási és szájápolási tanácsadást.

Időpontot foglalok